lördag 7 februari 2009

Djurrättsaktion i Västerås!

Idag fick Västerås besök av djurrättsaktister från Djurrättsalliansen Stockholm. Vi höll en pälsmanifestation i stan och responsen var överaskande positiv. Mycket slantar hamnade i bössan och folk peppade på.

Dock blev jag lite besviken att jag var den enda djurrättaren från Västerås som dök upp för att hjälpa till att hålla plakat och skrammla. Detta är inte första gången, men jag hoppas att fler kan ställa upp nästa gång.

Ungefär så här såg det ut, fast i dagsljus och med två minkar och skyltar istället för banderoller. (bilden är tagen vid en sorgmanifestation i Stockholm)

3 kommentarer:

  1. jag kom inte hem förrän 4:Ö jag hade kommit annars! det vet du väl???

    SvaraRadera
  2. Ja, men det var inte bara du som bangade. Du hade iaf en bra anledning till skillnad från andra som inte ens svarade på förfrågan om att medverka.

    SvaraRadera
  3. ja det är pissigt, bättre uppslutning nästa gång!

    SvaraRadera