fredag 27 februari 2009

Läsning

I tisdags gled jag runt på bokrean i hopp om att hitta något intressant. På en hylla långt bort skymtade jag en bok som såg lockande ut. Omslaget var svart och rött med en maskerad man på framsidan. Bokens förlag hette ordfront. Något i min smak! Den tar jag!

Gatans Parlament som boken heter handlar om våldet höger -respektive vänsterextremister brukar i hoppet om att vinna kampen om det de tycker är rätt. Jag har kommit sisodär 50 sidor och märker att den här boken är nästan som en blogg (dock så är faktist författarinnan en bloggare). Boken berättar om varför och hur de båda sidorna brukar våld, men i stora drag verkar det som att författarinnan försöker få ut vad hon egentligen tycker om det här. Nu har jag bara läst början av boken, hon kanske rundar av med något vettigt till slut, men hittills så har jag blivit besviken på boken. Jag ska fortsätta läsa den och meddela om vad jag tycker när den är slut!

3 kommentarer:

  1. Hej, Jag heter Therese och jobbar som frilansjournalist. Jag håller just nu på med ett reportage om att vara ung och vegan och skulle gärna vilja komma i kontakt med dig ang detta. På min hemsida http://www.theresejacobson.se finns alla mina kontaktuppgifter. Mvh/Therese

    SvaraRadera
  2. Intressant! Jag läste boken för ett tag sen och blev också jag besviken faktiskt. Hon problematiserar ju egentligen ingenting utan nöjer sig med att göra en jämförelse rakt av mellan två rörelser med otroligt olika mål, vilket jag tyckte va lite frustrerande...

    SvaraRadera
  3. Skit i sån journalistsmörja. Ett bättre alternativ är ju Deltagänget av Salka Sandén. http://sv.wikipedia.org/wiki/Deltag%C3%A4nget_(bok)

    SvaraRadera